Kvalitatīva un ekonomiski izdevīga bioloģisko kartupeļu audzēšana

potatoesLatvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrs (LLKC) sadarbībā ar Latvijas Lauksaimniecības universitāti (LLU) uzsācis vērienīga mācību pasākuma īstenošanu Lauku attīstības programmas (LAP) investīciju pasākumu 2014.–2020. gadam ietvaros, kas turpināsies līdz 2022. gadam. Pasākuma laikā tiks piedāvātas mācības trijos mācību blokos – lauksaimniecība, pārtikas produktu (izņemot zivsaimniecības produktus) ražošana un mežsaimniecība.

2019. gada 17. un 18. maijā norisināsies kurss “Kvalitatīva un ekonomiski izdevīga bioloģisko kartupeļu audzēšana”, kura mērķis ir gūt zināšanas par bioloģisko kartupeļu audzēšanas principiem un praktisku pieredzi kartupeļu stādīšanā, lai iegūtu lielu un kvalitatīvu kartupeļu ražu, kas atbilstu tirgus prasībām.

Kursa apjoms: 16. st.
Kurss norisināsies: Uzņēmējdarbības atbalsta centrs – SALA, Liepu iela 3, Ungurpils, SIA “Aloja Agro” Jaunurgas, Braslavas pagats. Alojas novads.
Sākums plkst.: 9.00 – 16.00
Kursu vadīs: SIA “Aloja Agro” vadošā agronome Lāsma Jefimova

Programma 17.05.2019. teorētiskā nodarbība 8 h:

  • Kartupeļu veidi, kvalitātes prasības. Sēklas materiāla izvēle un sagatavošana stādīšanai;
  • Bioloģisko kartupeļu audzēšanas agrotehnika, kvalitātes rādītāji un to nodrošināšana, audzēšanas tehnoloģijas, augu maiņa;
  • Kartupeļu slimības un kaitēkļi, to ierobežošanas iespējas bioloģiskajā saimniekošanā;
  • Kartupeļu audzēšanas ekonomiskais izvērtējums.

Programma 18.05.2019. praktiskā nodarbība 8 h:

    • bioloģiskās saimniecības resursu izvērtējums
    • augsnes auglības novērtēšana un augsnes apstrādes sistēmas izvēle;
    • kartupeļu šķirņu izvēle atbilstoši saimniecības specializācijai un augsnes auglībai (kartupeļu stādīšana);
    • bioloģiskās saimniecības lauku apskate, to vērtēšana.

*Praktiskā nodarbība norisināsies SIA “Aloja Agro” kartupeļu stādīšanas laikā uz lauka.

Pieteikties līdz 10.05.2019 sūtot pieteikumu uz e-pastu: zane.rubika@stc.lv vai zvanot: 27839729.

Comments are closed.